Posílení inovací v oblasti IT: tři kroky jak získat čas na plánování a strategii

IT decision maker empowering IT innovation

Chtěli jste se někdy zastavit a udělat si plány do budoucna, ale neměli jste na to čas?

Pokud patříte mezi pracovníky s rozhodovací pravomocí v oblasti IT (ITDM), vaše odpověď je pravděpodobně ano. V naší nejnovější výzkumné zprávě jsme se dotazovali více než 1 700 pracovníků ITDM v celé Evropě na jejich zkušenosti z posledních několika let a na jejich priority pro roky nadcházející.

Jedním z klíčových zjištění bylo, že jsou zaneprázdněni více než kdy jindy. Dokonce tráví svými povinnostmi v průměru o 7 % více času než na vrcholu pandemie v roce 2021. Při takové zátěži je snadné upozadit strategického plánování. Jak by podle výzkumu mohli vedoucí pracovníci v IT získat více času?

Inovace: výzva a řešení

Strategie a plánování patří k nejhodnotnějším povinnostem každého vedoucího pracovníka v IT, ale v posledních letech je pro ně náročné najít si na ně čas. V roce 2019 si plánování a strategie vyžádaly druhou největší část jejich času, ale do roku 2021 spadly na třetí místo od konce.

Pozitivním zjištěním bylo, že do konce roku 2023 se strategie dostala zpět nahoru, na čtvrté místo, což se odrazilo v inovačních plánech pracovníků ITDM. Uvedli, že se intenzivně zabývají technologiemi, jako je automatizace a umělá inteligence. Ačkoli to bylo pravděpodobně podmíněno organizačními požadavky, vypadá to, že jde také o součást snahy pracovníků ITDM získat zpět více času, který by jim umožnil soustředit se na práci, která je pro ně důležitá. Kupříkladu 51 % respondentů uvedlo, že jedním z hlavních argumentů pro zavedení automatizace je skutečnost, že by jim to umožnilo se soustředit na strategičtější práci.

Problém je v tom, že zavádění nových inovací samo o sobě vyžaduje čas, a čas je přesně to, co nemají. Na otázku ohledně svých investičních priorit často odpovídali, že jsou tak zaneprázdněni řešením každodenních problémů, že se nemohou blíže zabývat zaváděním technologií, jako je AI. Pracovníci ITDM, kteří tráví více času řešením oblastí, jako je bezpečnost informací a údržba zařízení, investují do AI s o 10 % menší pravděpodobností, i když by jim mohla s některými z těchto úkolů pomoci.

Jak mohou pracovníci ITDM více využít svůj čas a otevřít prostor pro inovace? Přečtěte si naše tři nejlepší tipy.

1. Investujte do spolehlivého hardwaru

Náš průzkum potvrdil, že potíže se zařízením představují pro pracovníky ITDM opakovaný problém. Až 38 % z nich uvedlo, že odstraňování závad na zařízeních jim stále zabírá značnou část času. Vedoucím pracovníkům v IT a jejich týmům řešení nespolehlivého hardwaru přidělává starosti a odvádí jejich pozornost od strategie a inovací.

Díky volbě prověřeného spolehlivého hardwaru mohou pracovníci ITDM trávit méně času opravováním a výměnou zařízení a více času dlouhodobým plánováním. Tento přístup přináší výhody nejen pro jejich vlastní týmy, ale díky menšímu počtu prostojů zvyšuje produktivitu celé organizace.

2.Posilte servisní podporu

IT týmy musí provádět pravidelný servis zařízení po celou dobu jejich životnosti, aby fungovala co nejlépe. Někteří pracovníci ITDM přesunuli servis pod svou střechu, aby ušetřili náklady, ale pravděpodobně za to platí cenným časem svých zaměstnanců.

Servis také vyžaduje značnou úroveň organizace práce. Je třeba minimalizovat přerušení provozu, odpovídajícím způsobem plánovat práci, včas objednat správné díly a vyřešit případné chyby nebo problémy, které se vyskytnou. Průzkum ukázal, že tato průběžná podpora není jen časově náročná, ale je také namáhavá – 24 % pracovníků ITDM označilo údržbu hardwaru za obtížnou.

Servisní modely se naštěstí v posledních letech výrazně vyvinuly. Přední poskytovatelé hardwaru často poskytují atraktivní možnosti servisu s možností přejít v případě potřeby na balíček s plnou podporou.

3. Vybudujte si dobře integrovaný technologický ekosystém

Rychlý přechod na hybridní model pracoviště vedl pracovníky ITDM k investicím do nových nástrojů umožňujícím efektivní spolupráci. Nákup nových technologií v krátkém časovém úseku však může způsobit, že IT infrastruktury organizací budou složitější a roztříštěnější.

S každou další vrstvou technologie je navíc třeba zvážit integraci starších systémů. Náš průzkum ukázal, že pracovníci ITDM jsou si toho velmi dobře vědomi. Na otázku, jak plánují zlepšit hybridní systém práce ve své organizaci, byla prioritou číslo jedna lepší integrace kancelářské infrastruktury a platforem.

Na základě zaměření jejich plánovaných nákupů v příštích letech také vidíme, že tito pracovníci řeší otázky složitosti svého současného ekosystému. 34 % pracovníků ITDM uvedlo, že jejich prioritou je zefektivnění nebo konsolidace stávajícího IT vybavení. Celkově vzato je jasné, že přetrvávající složitost integrace a problémy s ní spojené jsou pro vedoucí pracovníky v IT velkým problémem a mohou je dokonce odrazovat od dalších inovací.

Na otázku, co je pro ně při zvažování nového nákupu opravdu důležité, nepovažovali pracovníci ITDM za nejdůležitější faktor cenu ani kvalitu. Byla to kompatibilita. Řešení složitých a neustálých problémů s kompatibilitou není ve srovnání se strategickým plánováním dobrým využitím času IT týmů. Pokud podstupují riziko a investují do inovací, potřebují vědět, že nová technologie doplní jejich stávající systém, i budoucí přírůstky, aniž by vyžadovala jejich neustálou pozornost.

The hardware opportunity

Příležitost v oblasti hardwaru

Základní součástí IT infrastruktury každé organizace je hardware. Když se budou během procesu nákupu hardwaru chytře rozhodovat, mohou si pracovníci ITDM zajistit, aby jim jejich investice pomohly získat více času na strategické plánování.

Naši nabídku hardwaru jsme vytvořili na základě spolupráce s organizacemi všech velikostí. Proto jsou naše zařízení na tisk a skenování navržena tak, aby dlouho vydržela a disponovala technologií, která zajistí jejich špičkový výkon v následujících dnech, měsících a letech. Dokonce jsme za to získali i ocenění, např. v letech 2022–2024 za nejspolehlivější značku Buyer’s Lab Inc. (BLI) Most Reliable A3 Brand Award.

Všechna naše zařízení disponují nejmodernější technologií, která poskytuje pracovníkům ITDM větší flexibilitu v oblasti servisu. Kupříkladu pravidelný servis mohou naši technici provádět na dálku, což šetří čas a snižuje emise. Naše zařízení také obsahují díly s dlouhou životností, které lze snadno vyměnit.

V neposlední řadě je naše technologie navržena tak, aby se bez sebemenších problémů začlenila do vaší stávající IT infrastruktury – naši specialisté vám rádi pomohou se zajištěním bezchybné integrace starší technologie. Vzhledem k tomu, že jsme schopni nabídnout kombinaci hardwaru, řešení a služeb, která vyhoví jakékoli obchodní potřebě, nebudete už muset skládat svůj IT ekosystém z nabídek od mnoha různých dodavatelů.

Zlomový okamžik pro pracovníky ITDM

Náš průzkum ukázal, že pracovníci ITDM pracují usilovněji, ale zároveň je stále zajímají inovace. Nové technologie mají velký potenciál změnit způsob, jakým firmy fungují. Aby se však pracovníci ITDM mohli této příležitosti chopit a urychlili inovace, potřebují více času a mentální kapacity, aby se mohli soustředit na plánování. Ty často získají pouze tehdy, když dobře zvládnou to základní. Nákup hardwaru, který jim a jejich týmům nepřidělává další práci – déle vydrží, zbaví je starostí se servisem a jednoduše se zařadí do jejich stávající infrastruktury.

Zajímá vás, jak vám může hardware společnosti Canon pomoci změnit vaši práci? Podívejte se na kompletní portfolio pro tisk a skenování zde.

Prozkoumat podrobněji

Barometr transformace IT

Poznatky 1 700 vedoucích pracovníků v oblasti IT působících na sedmi trzích napříč regionem EMEA týkající se toho, jak se jejich role vyvíjela mezi lety 2019, 2021 a 2023, spolu s předpověďmi a prioritami pro následující tři roky.

Odemknutí inovací: záchrana vedoucích pracovníků v oblasti IT z koloběhu nekonečného „opravování“

V roce 2023 byli vedoucí pracovníci v oblasti IT polapeni v koloběhu nekonečného „opravování“, což brání inovacím. Nastal čas je osvobodit a dosáhnout tak skutečného pokroku. Zjistěte jak.

Je přechod na hybridní práci skutečně dokončen?

98 % vedoucích pracovníků v oblasti IT stále zdokonaluje svůj model hybridní práce. Objevte oblasti, které zvolili svou nejvyšší prioritou, a zjistěte, proč pro ně hlasovali.

Berou pracovníci dodržování předpisů souvisejících s daty opravdu vážně?

Dodržování předpisů souvisejících s daty: velká starost vedoucích pracovníků v oblasti IT. Jak dosáhnout rovnováhy mezi svobodou a kontrolou? Poznatky ze zprávy „Barometr transformace IT“ odhalují přetrvávající obavy.