Odstranění lidského faktoru z procesů dodržování předpisů
Naše zpráva ukazuje, že mnoho pracovníků ITDM podniká konkrétní kroky ke zvýšení kybernetické odolnosti svých organizací a usnadnění sledování dodržování předpisů. Potvrzuje to naše doporučení zákazníkům, že cesta k většímu přehledu a kontrole je dlážděna automatizací.
Manuální procesy dodržování předpisů spoléhají na to, že si zaměstnanci zapamatují, kdy přistupují k informacím a kdy je upravují, sdílejí nebo odstraňují. Tyto procesy mohou být náchylné k chybám a není vždy snadné je při auditu prokázat. V souladu s tím 36 % pracovníků ITDM uvádí, že má podezření nebo si uvědomuje, že zaměstnanci ne vždy pravidla dodržují.
Díky automatizaci některých aspektů manipulace s informacemi pomocí digitální správy dokumentů mohou pracovníci ITDM snadno sledovat pohyb dokumentu v organizaci. Tím je zajištěn plynulý a bezpečný tok informací bez nebezpečí, že by se dostaly do nesprávné schránky.
53 % pracovníků ITDM má přístupová práva přidělována automaticky, což zajišťuje, že neschválení zaměstnanci nemají k citlivým dokumentům vůbec přístup. 51 % má automaticky aplikované časové rámce uchovávání dat, aby se zajistilo odstranění citlivých dokumentů v souladu s nařízením GDPR.
Zbývá však ještě velký kus práce. Když jsme se zeptali pracovníků ITDM, jaké procesy mají k dispozici pro kontrolu konkrétních funkcí dokumentů, od přístupových práv po indexování, i ty nejčastěji implementované byly stále zavedeny přibližně pouze polovinou dotázaných organizací.
Nejde o to, že by pracovníkům ITDM chyběla vůle k pokroku na cestě k automatizaci. Hodnota automatizace je zřejmá všem, kteří si ji osvojí, protože prakticky všichni pracovníci ITDM s alespoň jedním automatizovaným procesem tvrdí, že z ní mají užitek.
Jak je však uvedeno v naší zprávě, na cestě mezi prvními fázemi zavádění automatizace a pokročilou automatizací pracovních postupů existují významné překážky. Právě překonání těchto výzev uvolní cestu další vlně automatizace.