Co mají společného banka, nemocnice a automobilka?
Sběr údajů je v organizacích stále všudypřítomnější, a to zejména po rozsáhlé digitalizaci následující po pandemii. Příliš často však představuje hodnotu, která zůstává nevyužita. Organizace vědí, že potřebují shromažďovat údaje a vytvářet z nich přehledy. Často ale postrádají efektivní způsoby, jakými své informační poklady spravovat a analyzovat.
Povinností vedoucích pracovníků v oblasti IT je, aby pokládali ty správné otázky. Jak se shromažďují údaje? Jak jsou analyzovány? Jsou použity k tomu, aby přispívaly k lepším procesům rozhodování?
Jako první však musí nastat posun ve způsobu uvažování. Organizace přijaly systémy správy informací zejména z důvodu dodržování předpisů a kvůli obavám o bezpečnost. Je to reaktivní přístup, kvůli kterému jsou IT týmy odsouzeny držet se zpátky.
S rozvojem a rozšiřováním technologií jako je AI – a tím, jak organizace zpracovávají stále větší a složitější sady údajů – se role informací mění.
Mezi vedoucími pracovníky v oblasti IT roste povědomí o tom, že investice do správy informací není jen záležitostí odškrtávání položek, ale že může uvolnit skrytou hodnotu napříč organizacemi a zajistit rychlejší, bezpečnější a prospěšnější procesy pro zaměstnance.
Dobrá správa informací začíná optimalizací informačních pracovních postupů v celé organizaci. Kam to může vést, závisí na tom, jak ambiciózní jsou osoby, které o této organizaci rozhodují.