Fotografický zájezd pro výherce zářijového losování v klubu Canon

Itinerary image 1

Program obsahuje:

  • Marina Canová jako průvodkyně, která má rozsáhlé znalosti o sopkách a fotografování
  • Místní převod podle programu
  • Jídlo během cesty
  • Let, ubytování, cestovní pojištění

Není součástí:

  • Exkurze a vstupné mimo program
  • Nápoje, které nejsou uvedeny výše, a spropitné
  • Osobní výdaje

PONDĚLÍ

Ráno: Příjezd do města Santander, vyzvednutí a přeprava do hotelu
13:00 – oběd
16:00 – prezentace, dodávka materiálu a nastavení fotoaparátu na fotografování divoké přírody, techniky, které budeme aplikovat, tipy, diskuse zaměřené na práci, která nás v parku čeká.
18:00–19:30 – prezentace s konkrétním obsahem a dovednostmi, které budeme v parku rozvíjet. Otázky

19:30 – večeře

ÚTERÝ AŽ PÁTEK

9:30–13:15 – fotografování
13:15–14:45 – oběd
15:45–20:00 – fotografování

9:30 – vstup do parku a fotografování po celý den s přestávkou na oběd, přes 100 různých druhů nalezených v parku. Zaměříme se na africkou divokou zvěř: slony, lvy, žirafy, zebry (Burchellova a Grevyho), gepardy, paviány, nosorožce, gorily…
Budeme také fotografovat hnědé medvědy, tygry, rysy, gibraltarské opice, jeleny…
Fotografování pro daný den zakončíme kolem 18:00
19:30 – večeře

SOBOTA

9:30–13:15 – budeme prohlížet práci vybranou z předchozích dnů. Prezentace výběru fotografií každého účastníka, kde budeme analyzovat každý obrázek, abychom ho mohli případně vylepšit a dozvěděli se, jak pořídit lepší snímky, a pochopili, jak se v budoucnu vyhnout jakékoli chybě, která se objevila, a podrobně vysvětlíme všechny úspěchy, dobrá rozhodnutí a analyzujeme pozitivní části každé fotografie. Uvedeme si několik tipů ohledně úprav, které nám pomohou posunout naši práci na další úroveň.

13:30 – oběd
16:00 – konec workshopu

CO SE NAUČÍME

Jak fotografovat přímo na fotoaparátu s černým pozadím: potřebné techniky a nástroje.
Vzbudit zájem pomocí minimalismu: podsvícené siluety, hledání správného světla a momentů.
Rozpoznat důležitost pozadí: černé, bílé, neutrální nebo přidání prvků, které zaujmou.
Klíč kompozice: vytvoříme hloubku vzbuzením zájmu o popředí. Věnujeme pozornost všem prvkům v záběru, jak jsou distribuovány a jak jsou na snímku důležité; budeme zkoumat úhly, abychom pořídili ten nejlepší snímek.
Jak analyzovat každou scénu, rychle se rozhodovat: náš objekt nebo jeho část zcela vyplní záběr nebo pokryje celou scénu, jako je krajina nebo jiné objekty.
Jak si vybrat ze všech fotografií ty nejlepší; je zbytečné, abychom pořizovali velkolepé nebo speciální fotografie, pokud později nebudeme schopni je rozpoznat a odlišit od ostatních.
Pochopit, které okamžiky jsou nejdůležitější: do kterých scén investovat čas a čekat, nebo kdy je zahodit kvůli nedostatku akce, špatnému osvětlení nebo úhlu.
Jak dát význam emocím: když je obraz dokumentem bez výrazu, když je jediným cílem ukázat anatomii druhu, a když získáme obraz s intenzivní expresivitou, který vyvolává emoce: překvapení, radost, zvědavost, strach, něhu, empatii…
Jak rozlišovat dokumentární snímky od těch napínavých, a naučíme se vtisknout do naší práce duši: pomocí neodolatelných emocí.
Vždy podrobně vysvětlíme nástroje, které můžeme použít: znalost techniky, nastavení fotoaparátu, výběr vybavení, analýza každé scény, kreativita, minimalismus, kompozice, světlo, úhly, originalita (nekonvenční myšlení).
Prožijeme nezapomenutelný zážitek; seznámíme se s ostatními fantastickými fotografy a během učení se budeme bavit.

OBSAH

Význam světla

Naše poloha ve vztahu ke zdroji světla může daný snímek zcela změnit. Naše přítomnost před objektem a znalost výsledků ve vztahu k němu může proměnit naše snímky z pouhých dokumentárních snímků ve fotografie s jedinečnou atmosférou. Využití světla v prvních nebo posledních hodinách dne spolu s nižším úhlem dopadu slunečních paprsků nám umožňuje zachytit fotografie, na kterých je zvýrazněna hloubka a které vyzařují teplo a zvláštní zlatavý nádech. Toto jemnější osvětlení také nevytváří černé stíny ani silné kontrasty.

Itinerary image 2

Černá pozadí

Naším cílem je získat snímky s objektem osvětleným přirozeným světlem na zcela černém pozadí. Budeme hledat snímky s tímto zvláštním osvětlením, které je činí jednoduchými, ale zároveň tajemnými a působivými.
Opět budeme snímky podexponovávat, aby expozice indikovaná fotoaparátem jen mírně osvětlovala náš objekt, a pozadí, opět ve stínu nebo při slabém osvětlení, zůstalo zcela černé. V tomto případě nepotřebujeme, aby byl náš zdroj světla na určitém místě, ale aby pozadí bylo tmavší než náš objekt.

Itinerary image 3

Význam pozadí

Když se postavíme do různých úhlů, dodáme fotografiím zcela jinou atmosféru. Buď zahrneme část krajiny, umístíme náš objekt s oblohou do pozadí, nebo si snímek přiblížíme tak, aby vyplnil záběr, a to bez jakéhokoli odkazu na místo, kde se nachází. Změnou polohy můžeme získat jiné barevné pozadí nebo pozadí s několika prvky. Provedení této analýzy ve vztahu k objektu nám pomůže vytvořit pečlivou estetickou složku našeho snímku.

Itinerary image 4

Popředí / detaily

Jak dodat scéně hloubku, hledat prvky, které vytvářejí různé vrstvy, dodávají na zajímavosti, tajemství, které neruší, ale zároveň pouštějí do našich fotografií originalitu. Pokud fotografujeme od země, můžeme do záběru zahrnout rozostřenou trávu. Pokud umístíme objektiv mezi listy či větve stromů, vytvoříme popředí s velkým rozostřením, které dodá scéně barvu a rozměr.

Itinerary image 5

Znalosti chování zvířat

Studium druhů, které budeme fotografovat, nám umožní předvídat jejich chování, a tedy co nejlépe plánovat jejich pohyb. Tyto znalosti nám pomohou získat požadované fotografie v mnohem kratším čase. Předvídání nám také umožní připravit se předem a vyhnout se ztrátě některých snímků.

Itinerary image 6

Jak vytvořit siluety

První a poslední denní světlo je nejvhodnější pro tvorbu siluet zvířat, jejichž profil je zdobený srstí, jako jsou gepardi, pštrosi, žirafy, medvědi, paviáni atd.
Klíčové prvky: stát tak, aby byl zdroj světla za objektem, a správná expozice. Pak se nám podaří zachytit siluetu objektu s linií zlatavého světla. Aby byla zlatá silueta působivější, je třeba vyhledat pozadí, které je ve stínu.
Abychom získali minimalistickou fotografii, budeme muset podexponovat několik stupňů ve vztahu k informacím z expozimetru. Neexistuje žádný jeden vhodný údaj podexpozice, protože záleží na světle a podmínkách každého okamžiku.

Itinerary image 7

Hledání okamžiku

Naučte se rozpoznat okamžiky, které stojí za to, abyste si počkali, podle polohy zvířete, akce, výpočtu toho, jestli jsou všechny proměnné (kompozice, pozadí, světlo atd.) na správném místě.
Předvídání a organizace naší pozice bude rozhodující pro to, abychom mohli vyfotografovat očekávanou scénu, jakmile k ní dojde. Kromě toho budeme mít čas udělat úvodní záběr, změřit světlo a umístit jej do záběru podle svých představ.

Itinerary image 8

Kreativita

Promyšlený snímek, kde je věnována pozornost kompozici světlu, momentu, úhlu atd., může být kreativní, a nepřichází náhodou. Tato tvořivost nám umožní pořídit vzrušující, působivé, originální, esteticky příjemné fotografie, které se budou odlišovat od tisíců dokumentárních snímků, které denně vídáme a které postrádají výraz nebo dramatičnost.

Itinerary image 9

Vybavení

Naučíme se používat různé objektivy a pochopíme, jak nám ohniskové vzdálenosti mohou pomoci pořídit lepší fotografie. Analýzou scény a místa, kde se nacházíme, můžeme rychle rozhodnout, jaká ohnisková vzdálenost je pro zamýšlený snímek optimální.

Itinerary image 10

Výběr snímku

Při prohlížení fotografií musíme být při své práci přísní a vyřadit ty, které nezachycují to, co jsme chtěli. Může to být způsobeno nedostatečným světlem, rušivým pozadím, nedostatkem zajímavé akce, chybnou kompozicí nebo technickými detaily, které nelze ignorovat, jako jsou přepálená místa – pokud to nebyl záměr. Čím náročnější budeme na snímky, které chceme publikovat, vystavovat nebo si je ponechat, tím kvalitnější portfolio získáme.

Itinerary image 11
Itinerary image 12

WORKSHOPY MARINY CANOVÉ © všechna práva vyhrazena

Obsah tohoto dokumentu nelze žádným způsobem kopírovat, šířit ani používat, ať už jako celek, nebo jeho část, či v jakémkoli zdroji.