Stephen pořídil tuto fotografii dávno zapomenuté loděnice při návštěvě Anglesey ve Walesu. „Když jsem tu loděnici uviděl, upoutala mě zrnitost a detaily na dveřích a kontrast s velmi tmavými řasami tam dole. Je tam tolik odstínů šedé – a pak jsem si představil bílou v oblacích nad ní,“ říká. Pořízeno fotoaparátem Canon EOS R6 s upevňovacím adaptérem Canon EF-EOS R, objektivem Canon EF 16-35mm f/4L IS USM s nastavením 16 mm, 4 s, f/7,1 a ISO 100. © Stephen McNally
Stephen McNally zvládl umění černobílé fotografie s dlouhou expozicí, má za sebou několik výstav a jeho vztah k tomuto žánru se v průběhu let dále prohlubuje. Pracuje jako kadeřník a fotografování ho nutí vyrazit ven, hledat nová místa, vidět známá místa jinýma očima a přináší mu nesmírné uspokojení.
Mnozí volí černobílou fotografii proto, že dokáže zdůraznit drama prostřednictvím kontrastu a tónu. Absence barev umožňuje pohlížet na fotografii jinak a zaměřit se na kompozici, předmět a tvar. Zkombinujte černobílou s dlouhou expozicí a máte další vrstvu fascinujících možností. Jak Stephen říká: „Fotografování s dlouhou expozicí vytváří éterický svět, který oko nevidí, ale fotoaparát dokáže zachytit.
Zde se dozvíte, jak se Stephenova práce vyvíjela z hlediska postupů a výbavy – a proč je z této techniky tak nadšený.