Stephen se opakovaně vrací na stejná místa na severozápadě Anglie. Má své oblíbené stromy a rád sleduje, jak se mění v průběhu ročních období. Když je někde poprvé, nejprve si projde krajinu a udělá si mentální poznámky o místech, na která se chce vrátit.
Pokud fotografujete mořské scenérie, „musíte si vyhledat informace o přílivu a odlivu,“ zdůrazňuje. „Normálně fotografuji odliv. Pokud fotografujete příliv, zjistíte, že se během expozice fotoaparát pohybuje, takže snímky nebudou ostré. Při odlivu je mnohem stabilnější.
Stephen rád fotografuje na podzim, protože je lepší mít zatažený nebo dokonce zamračený den umožňující provést dlouhou expozici oblohy a nechat do fotoaparátu dopadat více přirozeného světla. „Nefotím v půlce léta, protože bych musel vyrazit ve 2 hodiny ráno, takže obvykle začínám v září, kdy je úsvit přibližně v 6 hodin. Předem si prohlédnu místa, zjistím, kdy vyjde slunce a kam bude dopadat světlo. Je-li temno a částečně zataženo, vím, že mám s čím pracovat,“ vysvětluje. Začíná pohledem na histogram na fotoaparátu, který mu nabízí informace o dostupném světle a udává, kolik času bude mít k dispozici.
Stephenovy fotografie mají melancholickou atmosféru, která je částečně způsobena jejich předmětem. Rád se věnuje průmyslovým památkám nebo opuštěným budovám – místům, která byla kdysi plná života, ale nyní jsou zanedbána. „Přitahují mě staré budovy,“ říká. „Nedávno jsem byl v Anglesey ve Walesu, kde jsem narazil na tento starý statek (viz obrázek vpravo nahoře) a pomyslel jsem si, jak dlouho je ten statek již opuštěný? A proč v něm již nikdo nežije? Kde jsou lidé, kteří tam žili a pracovali?“
Tyto připomínky minulosti se navíc výborně hodí k monochromatickému zobrazení. „Při černobílém fotografování je kompozice ústředním bodem, musí být silná,“ dodává.