Abyste našli sami sebe, musíte se někdy vrátit na úplný začátek. Pro Steffi Marlaovou to určitě platí. Německá tvůrkyně obsahu si na internetu získala více než 99,5 tisíce příznivců svými romantickými snímky z venkovského prostředí, tedy pořízenými v tzv. stylu cottagecore, a inspirované jejím dětstvím na venkově. Při pohledu na její fotografie – autoportréty ve venkovských scenériích, které se mění podle ročních období, od podzimních lesů až po letní louky – by vás ani na chvíli nenapadlo, že by žila v rušném Berlíně.
„Vyrostla jsem na statku a když mi bylo 20 let, přestěhovala jsem se do Berlína,“ říká Steffi, která je také kadeřnicí a matkou dvou dětí. Na dráhu fotografky se skutečně vydala po narození druhého dítěte, když začala dokumentovat rodinný život. Zpočátku se cítila nejistá, když své fotografie zveřejnila na sociálních sítích, ale její snímky si brzy získaly popularitu. „Zjistila jsem také, že sociální sítě jsou skvělá platforma pro setkávání s ostatními lidmi, pro výměnu nápadů a zkoušení nových věcí. Oblíbila jsem si je,“ rozplývá se.
Esteticky příjemná a konzistentní síť sociálních médií vám může pomoci zvýšit počet sledujících a vytvořit si identitu a značku. Jak to tedy udělat? Steffi se podělí o své osvědčené tipy a provede nás svým postupem.
Poznejte svůj styl: Průvodce estetickými fotografiemi pro influencery
Identifikujte svou vlastní estetiku
Jednoduše řečeno, vaše estetika je váš styl. Cottagecore se vyznačuje idealizovaným pojetím tradičního venkovského životního stylu, pro styl dark academia jsou typické motivy tvídových blejzrů a starých knih v kožené vazbě, E-girl je prostorem pro anime, zatímco styl normcore upřednostňuje elegantní jednoduchost přes extravagancí. I když je styl tradičně spojován s módou, nejde jen o to, co máte na sobě. Pokud jste tvůrcem obsahu, proniká styl do všeho, co se týká vašich snímků – od lokací až po barevnou paletu, kvalitu světla, kompozici a výbavu, kterou se rozhodnete k dosažení konkrétního stylu použít. Existuje opravdu mnoho druhů estetiky, ze kterých si můžete vybrat, takže vás to může snadno zaskočit. „Zamyslete se nad tím, co se vám líbí, z čeho máte dobrý pocit,“ navrhuje Steffi. „Neposlouchejte, co říkají ostatní.“
Během pandemie onemocnění Covid-19 Steffi zjistila, že ji to stále táhne k přírodě a jejímu venkovnímu původu. „Jezdili jsme s rodinou ještě více na venkov a mně se to moc líbilo,“ říká. „Jen kousek od vašich dveří je tolik krásy.“
Obsah cottagecore začíná tím, jak se Steffi prezentuje v rámečku – pózuje venku se starým kolem, proutěným košem nebo knihou v ruce, dlouhé vlasy volně svázané, oblečená v dlouhých šatech a sukních z organických látek.
„Trvalo mi dlouho, než jsem svůj současný styl našla,“ přiznává Steffi. „Začala jsem městskou fotografií, ale pak byly snímky čím dál romantičtější a jejich součástí se staly květiny. Příroda postupně hrála čím dál větší roli, a v určitém okamžiku jsem se na snímcích objevila i já.“
Pokud vytváříte svou estetiku, tisk snímků vám může velmi pomoci ujasnit si svůj vzhled a zdokonalit jej. Nic se nevyrovná tomu, když snímky tisknete, můžete je vystavit a „žít s nimi“, abyste odhalili, co funguje a co ne.
Nechte se při každém rozhodnutí inspirovat svou estetikou
Klíčovým faktorem je pro Steffi barva; vždycky se na svých snímcích snaží zůstat v jedné „rodině barev“. „Harmonické barvy jsou pro mě velmi důležité,“ vysvětluje. „Svůj outfit přizpůsobuji okolí. Položím si otázku: „Jaké barvy tam budu mít na sobě?“ Na zelené louce se ráda obléknu do stejné nebo doplňkové barvy. Fotografovala jsem magnólie ve světle fialových šatech a fungovalo to velmi dobře.“
Nejde jen o to, co vyfotografujete, aby to vašim snímkům propůjčilo osobitý vzhled, ale také o to, jak to fotografujete. Steffi ráda páruje svůj fotoaparát Canon EOS R s objektivem Canon EF 85mm f/1.4L IS USM prostřednictvím upevňovacího adaptéru Canon EF-EOS R. „Fotografie vypadají neuvěřitelně a moc se mi líbí rozostřené pozadí,“ říká. „Když hledám krásná místa, snažím se najít vyváženou kompozici. Často dbám na zlatý řez. Při přípravě přemýšlím o tom, kam jdu a jaké jsou podmínky. Ve stísněných prostorách potřebuji širokoúhlý objektiv, abych měla prostor k manévrování, například 50mm objektiv. Mám-li hodně místa, beru si 85mm.“
Inspirace může přijít kdykoli, takže Steffi doporučuje brát si s sebou příslušenství nebo rekvizity, zkusit je použít na místě a zjistit, co je pro snímek nejlepší.
Zůstaňte konzistentní a získávejte další sledující na svých sociálních sítích
Přestože se Steffiiny snímky liší podle roční doby a okolí, mají určité společné prvky, od kterých se neodchyluje. „Velmi důležité je pozadí, stejně jako barvy a světlo,“ říká. „Doplňky jsou skvělé. Klobouk, kniha, šátek nebo kytice květin může fotografii ozvláštnit. Také ráda fotografuji ideálně bez cizích lidí.“
To přispívá k atmosféře, která je konzistentní v celé její dostupné tvorbě. Právě to přitahuje sledující, kteří se stále vracejí a těší se na další obsah. „Moji sledující také milují tento romantický a klidný život,“ říká. „Mnozí touží po větším klidu a po ideálním světě. Když se zasníte, můžete se do mých fotografií přenést.“
Přitažlivost sociálních sítí spočívá v tom, že se na nich konverzuje. Steffi jen nezveřejňuje obsah. I když se snaží udržet rovnováhu mezi rodinným životem a prací, dává si záležet na komunikaci se sledujícími a odpovídá těm, kteří zanechávají u jejích příspěvků komentáře. „Jsem přátelská a vždy se snažím být aktivní,“ říká. „Příspěvky zveřejňuji pravidelně a snažím se ukázat něco osobního.“
Buďte věrní sami sobě
„Myslím, že podvědomě se neustále vyvíjíme a nejspíš se nemůžeme vyhnout změnám,“ říká Steffi. „Osobně mi připadá velmi zajímavé pozorovat, jak se můj styl v průběhu času mění.“
Přestože je to pravda, takový vývoj by měl být postupný. Jakmile si vyberete nějakou estetiku, vaši sledující k vám budou chodit kvůli ní. Postarejte se tedy, aby vše, co děláte, opravdu rezonovalo s vaší osobnosti. „Mám moc ráda, když snímky nebo situace vyzařují harmonii, zejména pokud je tam rovnováha barev, proporcí a světla,“ říká Steffi.
Každý snímek, který sdílíte, by měl být ukotvený ve vaší estetice. Měla by stát za každým fotografickým rozhodnutím, které učiníte, měla by ovlivnit volbu lokace, kompozici a tak dále. Je to filozofie, která formuje váš obsah, takže ať už se rozhodnete pro cokoli, dělejte to naplno.
Autorka: Rachel Segal Hamiltonová
*Adobe, Photoshop a Lightroom jsou registrované ochranné známky nebo ochranné známky společnosti Adobe v USA nebo dalších zemích.
Související produkty
-
EOS R
Plnoformátový bezzrcadlový fotoaparát, který otevírá fotografům a filmařům nové kreativní možnosti. -
RF 50mm F1.8 STM
Kompaktní, tichý a lehký 50mm objektiv s pevnou ohniskovou vzdáleností, bajonetem RF a vysokou světelností f/1,8 je ideální pro uskutečňování vašich kreativních vizí. -
RF 85mm F2 MACRO IS STM
Všestranný objektiv RF 85mm F2 MACRO IS STM nabízí v kompaktním a lehkém těle více detailů při snímání na blízko i stabilizátor obrazu v rozsahu 5 EV.