Marc se často dívá na další slavné fotografy, aby získal inspiraci a navrhl vlastní koncepty. „Hodně inspirace nacházím v soutěžích a oceněních, když se ponořím do profilů všech zúčastněných umělců,“ říká, „zejména pak v londýnské soutěži Wildlife Photographer of the Year.“
Dalším krokem je nalezení správného místa. Využijte své znalosti okolí, vyhledejte pravděpodobná místa pro vaše vybrané zvíře a vracejte se tam. „Choďte tam každý den, protože při prvním pokusu nemusíte objevit žádné známky toho, že tam zvířata jsou,“ vysvětluje Marc. „Ale obvykle třeba po třech dnech můžete něco zaznamenat.“
Jakmile najdete správné místo, je třeba zhodnotit osvětlení. „Pokud chcete osvětlit jen zvíře, budete fotografovat rychlostí závěrky přibližně 1/100,“ říká Marc. „Pokud ale chcete v záběru i trochu z přirozeného prostředí, musíte nastavit fotoaparát na dlouhou expozici.“
Experimentování s delšími rychlostmi závěrky nemusí být jen praktickou volbou. Pokud se ocitnete ve městě s provozem nebo když u sebe máte jen ruční svítilnu, můžete toho využít a zkusit experimentovat se světelnými stopami.
„Pokud používáte přirozené světlo nebo baterku, musíte použít delší rychlosti závěrky a pracovat s co nejnižším clonovým číslem, aniž byste obětovali kvalitu obrazu,“ říká Marc. „Pokud použijete umělé světlo, fotoaparát nastavte na hodnotu asi tak 1/100. Pro synchronizaci s bleskem musíte použít přinejmenším 1/250.“
Například objektiv Canon RF 50mm F1.8 STM má vysokou světelnost, která je pro tento druh fotografování ideální.
Část výbavy, kterou Marc zbožňuje, je difuzér, zejména pokud jde o práci s makrem. „Když fotografuji žáby, ropuchy nebo mloky, jejich kůže může být díky okolnímu prostředí vlhká,“ vysvětluje. „Může to vytvořit nepřirozený odraz, takže je dobré mít u sebe difuzér, který světlo změkčí.“
„Čím větší difuzér je, tím lépe, ale protože se jednalo o makrofotografování a zmíněná zvířata jsou malé objekty, nepotřebujete příliš velký difuzér,“ říká.
Pokud difuzér nevlastníte, můžete improvizovat a použít jiný objekt, který ho zastoupí, nebo si jej doma vytvořit z papíru. „Před lety jsem si jeden koupil on-line, ale v některých případech, kdy jsem ho neměl, jsem použil kryt, který se dává na čelní sklo auta, aby v létě zabránil slunečnímu záření. Důležité je, abyste světlo blesku změkčili, takže potřebujete něco, co ho rozptýlí,“ vysvětluje Marc.