Místo vstupních kartiček skenování krevního řečiště

Jaké technologie vytvářejí moderní kancelářskou budovu? Jak má vypadat sídlo firmy, jejíž zaměstnanci často fungují mimo uzavřené pracoviště a která svým provozem nenarušuje okolí?

Naši zaměstnanci stráví skoro polovinu pracovní doby mimo svou kancelář. Někteří jsou neustále v pohybu, na schůzkách s kolegy nebo s klienty. Předpokládám, že za 20 let strávíme prací na jednom místě ještě méně času než dnes. Dáváme lidem svobodu pracovat tam, kde se mohou nejlépe soustředit. V čase, který jim vyhovuje. S klasickým kancelářským místem si už v současnosti nevystačíme.

Přesto stále hodně lidí považuje vlastní stůl ve firmě za důležitý předpoklad pro svou práci. Zároveň rozvíjíme takové technologie, které jim umožní pracovat z domova, na cestách nebo kdekoli jinde a mít přitom k dispozici vše, co mají na dosah ruky v kanceláři.

Jak budou postupně moderní technologie přebírat rutinní administrativní činnosti, získají naši lidé více času, který mohou věnovat kreativním a sofistikovanějším věcem nebo péči o klienty. Kanceláře tomuto trendu přizpůsobujeme. Potřebujeme zaměstnancům nabídnout nejen místo pro samostatnou práci, ale i týmové porady, telefonické hovory či setkávání se s klienty nebo našimi obchodními partnery. Ke zpestření jsou k dispozici i netradiční zasedací místnosti, které jsme nechali navrhnout samotnými zaměstnanci.

Technologické dění banky se soustřeďuje v ČSOB Surfstudiu, inspirativním prostoru a inkubátoru nápadů v centrále v Radlicích, kam může přijít kdokoliv ze zaměstnanců a sdílet své nadšení pro inovace. K vidění je to nejlepší z nejmodernějších technologií, například ukázky chytré domácnosti nebo interaktivní tabule. Pořádáme zde inspirativní akce, konference i workshopy.

Budovy musí být flexibilní, aby nezastaraly

Jak budou zaměstnanci stále více objevovat výhody flexibilní práce, budeme průběžně měnit i naše prostory. Už nyní budujeme nová sídla společností ze skupiny ČSOB tak, aby obstála i budoucím nárokům. Postavit budovu, kterou budeme muset za 20 let opustit, neboť už nám nebude vyhovovat, nedává smysl. I budovy proto musí být flexibilní, abychom je mohli snadno přizpůsobit našim nárokům, které nyní ještě přesně neznáme.

Před více než deseti lety jsme v pražských Radlicích postavili nové sídlo ČSOB. Vsadili jsme na poslední technologie, které zajišťují příjemné klima v budově a zároveň jsou mimořádně šetrné k životnímu prostředí. Díky tomu vznikla jedna z nejmodernějších staveb světa a na tom nic nezměnila ani uplynulá dekáda. A přestože mají nyní naši zaměstnanci jiné požadavky, než když jsme stavbu plánovali, nemusíme se pouštět do žádných rozsáhlých rekonstrukcí nebo si hledat nové zázemí. Vnitřní architektura radlického sídla ČSOB je natolik flexibilní, že jej můžeme pomocí nenáročně úpravy interiérů opět posunout na špičku.

V Radlicích nyní stavíme druhé, jižní sídlo ČSOB. Díky tomu poskytneme výhody moderní kanceláře i dalším našim kolegům, kteří dosud sídlili v jiných budovách po Praze. Opět se držíme osvědčeného receptu a využíváme nejmodernější technologie.

Do budovy se zaměstnanci dostanou bez vstupních kartiček díky skenování krevního řečiště, teplotu na pracovišti či úroveň ventilace si nastaví v pohodlí ze svého počítače a nikam nemusí ani kvůli rezervaci místa v zasedačce. Ty jsou mimochodem pro naše lidi, jak už jsem zmínila, docela důležité. Za 20 let už to možná platit nebude, ale náš radlický ČSOB Kampus bude na jakékoli změny připravený.

Text je součástí projektu Kancelář budoucnosti, který chce přinášet vize odborníků z různých oblastí s cílem nastínit, jak se za 20 let změní kancelář, její technologie a způsob, jakým je využíváme. Partnerem projektu je společnost Canon CZ, která je globálním lídrem v inovacích a poskytování technologií z oblasti zpracování obrazu, tiskových služeb a dodavatelem inteligentních kancelářských řešení.

Autor: Marcela Suchánková | 13. 8. 2018

Marcela Suchánková, členka představenstva ČSOB

Jako členka představenstva Skupiny ČSOB je zodpovědná mimo jiné za oblast HR. Má tak na starosti jedno z nejdůležitějších aktiv - její zaměstnance a jejich rozvoj. Čelí přitom hned několika výzvám. Prostředí, ve kterém banky fungují, se dynamicky mění stejně jako očekávání a nároky klientů. Na digitalizovaný trh vstupují nové značky, k dispozici jsou nové technologie. Z banky se stává IT společnost, která musí na měnící se prostředí reagovat, aby v konkurenci obstála.

Canon nabízí některé služby Kanceláře budoucnosti už dnes!

Pomáháme firmám a institucím s automatizací komunikačních, informačních i administrativních procesů. Naše důkladná znalost odvětví s technickou odborností jsou zárukou efektivního a inteligentního fungování firmy.

KOMUNIKACE SE ZÁKAZNÍKY

Snažíte se dodržet konzistenci své komunikace?

Zanechte maximální dojem prostřednictvím digitální i tiskové komunikace díky našim komplexním řešením

Zobrazit řešení

Three people collaborating together
SPRÁVA INFORMACÍ A TISKU

Chcete vylepšit tok informací?

Vyřešte obchodní problémy pomocí našich propojených řešení pro správu dokumentů

Zobrazit řešení

Seeking to improve information flow?
SPRÁVA FIREMNÍCH PROCESŮ

Chcete zvýšit efektivitu a posílit růst?

Pracujte rychleji, pracujte lépe. Objevte naše digitální řešení pro správu firemních procesů

Zobrazit řešení

Looking to boost efficiency and drive growth?
PLUG AND PLAY

Už vás nebaví náročné administrativní procesy?

Získejte více času na to, v čem vynikáte, díky našim
řešením připraveným k použití ihned po vybalení, která usnadňují složitou administrativu

Zobrazit řešení

Frustrated by complex admin processes?
PROFESIONÁLNÍ TISKOVÉ SLUŽBY

Potřebujete získat nový zdroj příjmů?

Vytvořte nové finanční příležitosti s pomocí našich výkonných řešení pro poskytovatele tiskových služeb

Zobrazit řešení

Canon example of unlocking new revenue streams with print
Odhalte nové možnosti, které získáte v naší široké nabídce obchodních řešení

Nejste si jisti, které řešení potřebujete pro vaše podnikání?

PORAĎTE SE S NAŠÍM TÝMEM